سرور های اچ پی

سرور های اچ پی

سرور های اچ پی

سرور های اچ پی

سرور HPE ProLiant ML30 Gen10

سرور HPE ProLiant ML30 Gen10

سرور HPE ProLiant ML30 Gen10 یک سرور تاور قدرتمند اما با قیمت مناسب است که برای دفاتر کوچک، دفاتر شعبه ای  و راه دور که برای اجرای راه حل های on-premises و hybrid cloud طراحی شده است. این سرور عملکرد، امنیت، قابلیت اطمینان و ارتقاء در سطح اینترپرایز را با هزینه کم ارائه می دهد.

 

ویژگی های جدید سرور HPE ProLiant ML30 Gen10

  • پشتیبانی از پردازنده های Intel® Xeon® E تا 6 هسته و تا 80W ، پردازنده های 8 هسته ای Core™ i3 و Pentium® G.
  • ارائه حافظه استاندارد 2666 MT/s HPE DDR4 UDIMM با ظرفیت های 8GB و 16GB. حداکثر ظرفیت حافظه 64GB.
  • چهار اسلات توسعه برای انعطاف پذیرتر بودن – دو x16 و دو کانکتور X8.
  • مجهز به پشتیبانی از onboard M.2 NVMe SSD
  • پورت iLO اختصاصی و پورت سریال به صورت اختیاری.
  • پیشنهادی مناسب برای کسب و کار های کوچک و متوسط (SMB) برای سازگاری با حجم کارهای مختلف.
  • پشتیبانی از ClearOS ، به شما اجازه ساخت یک سرور کاملا کاربردی که فقط برای شما مناسب است را بدون هیچ پیش هزینه ای می دهد..

اطلاعات پلتفرم

سرور HPE ProLiant ML30 Gen10 به صورت Tower4U می باشد.

توجه: قفسه کشویی –  874578-B21 به صورت اختیاری برای پشتیبانی از قابلینت نصب در رک مورد استفاده قرار میگیرد.

انواع شاسی:

  • شاسی 8SFF به صورت Hot Plug
  • شاسی 4LFF به صورت Hot Plug
  • شاسی 4 LFF NHP به صورت Non Hot Plug

System Fans

1ماژول فن پیش فرض (92x 32 mm)

1ماژول فن PCI پیش فرض (92x 32 mm) با توجه به مدل

توجه: ماژول فن PCI بخشی از مدل HPE ML30 Gen10 PCI Fan و Baffle Kit (P06303-B21) است که در مدل SMB Performance و Solution ارائه شده است.

توجه: HPE ML30 Gen10 PCI فن و کولر بافل (P06303-B21) به شرح زیر است:

  • باید در سرور 4LFF Hot Plug CTO و CTO Server Hot Plug 8SFF انتخاب شود.
  • باید در مدل 4LFF NHP CTO و Model Entry SMB انتخاب شود اگر 2 SSD یا هر کارت PCIe (NIC، Smart Array Controller، کارت گرافیک و …) به جز آداپتورهای شبکه 1Gb انتخاب شود.

ویژگی های استاندارد سرور HPE ProLiant ML30 Gen10

پروسسور Processor

پردازنده Intel® Xeon® E برای ارائه بهترین ترکیب عملکرد، قابلیت ساخته شده و هزینه بهره وری طراحی شده است. این محصول همچنین از پردازنده های Intel® Pentium® و Intel® Core ™ i3 پشتیبانی می کند.

یکی از پردازنده های زیر را بر اساس مدل انتخاب کنید:

 

حافظه Memory

حافظه های پشتیبانی شده در سرور ML30 Gen10 از سرعت 2400 MT/s  و 2666 MT/s می باشد. این سرور نسل10 اچ پی از 4 اسلات رم HPE DDR4 Unbuffered (UDIMM)  پشتیبانی میکند و در کل 64GB را فراهم می آورد و از ویژگی امنیتی ECC حافظه نیز پشتیبانی میکند.

 

توجه: حداکثر سرعت حافظه بستگی به مدل پردازنده دارد.

کنترل کننده شبکه (Network Controller)

آداپتور HPE Ethernet 1Gb 2-port 332i

سرور HPE ProLiant ML30 Gen10 به مشتری  یک استاندارد دو پورت NIC با گزینه ای برای ارتقا با انواع گزینه های شبکه 1/10Gb ارائه می دهد.

اسلات های توسعه (Expansion Slots)

سرور HPE ProLiant ML30 Gen10 در مجموع 4 اسلات PCIe 3.0 که شامل 2 اسلات X16 و 2 اسلات X8 در اختیار کاربر قرار میدهد.

 

کنترلرهای ذخیره سازی (Storage Controllers)

رید نرم افزاری HPE Smart Array S100i SR Gen10 که تنها در مد UEFI عمل میکند. برای پشتیبانی از حالت  Legacy، کنترلر دیگری لازم است.کنترولر S100i یک کنترل کننده SATA ساپورت است و S100i فقط از ویندوز پشتیبانی می کند. برای کاربران لینوکس، HPE یک راه حل ارائه می دهد و آن هم استفاده از نرم افزار متن باز in-distro می باشد که یک two-disk RAID 1 boot volume را ایجاد میکند.

کنترولرهای کلاس Essential RAID Controllers:

HPE Smart Array E208i-a SR G10 LH Controller

HPE Smart Array E208e-p SR Gen10 Controller

کنترولرهای کلاس Performance RAID Controllers:

برای استفاده ازاین دسته از کنترولرها به Controller Battery نیاز داریم، که به صورت جداگانه خریداری می شود.

HPE Smart Array P408i-a SR G10 LH Controller

HPE Smart Array P408e-p SR Gen10 Controller

دستگاههای ذخیره سازی داخلی

سرور HPE ProLiant ML30 Gen10 قابلیت نصب 4 عدد هارد LFF و یا 8 هارد درایو SFF را دارد. با توجه به پشتیبانی از 4 عدد هارد LFF با ظرفیت 14TB در مجموع حداکثر56TB در شاسی های 4LLF Hot Plug و در شاسی های 4LFF Non Hot Plug در حالت (with additional optional 2LFF drive enablement kits) حداکثر 24TB می تواند فراهم کند. بیشترین ظرفیت برای ذخیره سازی را در حالت 8SFF به ما می دهد که برابر با 61.44TB می باشد.

 

رابط ها (Interfaces)

سرور HPE ProLiant ML30 Gen10 نسل 10 دارای یک پورت VGA، دو پورت شبکه 1GbE که یک پورت آن برای iLO مشترک استفاده می شود، 4پورت USB 3.0 به صورت استاندارد و یک پورت Serial و یک پورت iLO Remote Mgmt به صورت Optional درقسمت پشت دستگاه می باشد. همچنین  1پورت USB 3.0 ویک پورت  USB 2.0 در جلو دستگاه تعبیه شده است.

 

 

معرفی سرور DL120 Gen7

معرفی سرور DL120 Gen7

سرور DL120 Gen7  یکی از سرور های رک مونت تولید شده توسط شرکت اچ پی است ، که با نصب شدن این سرور بر روی رک مقدار ۱ یونیت از رک ما را اشغال خواهد کرد .

این سرور دارای یک اسلات پردازنده است که این پردازنده را میتوان از سری پردازنده های  Intel® Xeon® E3 ، Intel® CoreTM i3 ،  Intel® Pentium®ویا  Intel® Celeron®  استفاده کرد . که در صورت استفاده از این نسل از CPU  ها نهایتا تعداد  ۴ هسته پردازشی در اختیار سرور قرار خواهد گرفت که این پردازنده های نهایتا مقدار 3.5GHz سرعت پردازشی را دارا می باشند .

سرور DL120 Gen7 دارای ۴ اسلات مموری است که این اسلات ها نهایت مموری که میتوانند بر روی خود جای دهند مقدار 8GB  است که در این حالت مقدار 32GB  مموری در اختیار سرور قرار خواهد گرفت .

سرور DL120 Gen7  به صورت OnBoard  بر روی خود یک کارت شبکه دو پورت داراست که این کارت شبکه  میتواند اطلاعات را با سرعت 1Gb  در بستر Ethernet  انتقال دهد .

البته در صورتی که این کارت شبکه پاسخگوی نیاز شما نباشد میتوانید از کارت شبکه هایی با سرعت ها و تعداد پورت های مختلف بر روی اسلات های PCIe  این سرور قرار داد .

بر روی سرور DL120 Gen7  دو اسلات PCIe 2.0 تعبیه شده که میتوان از این اسلات ها در جهت اضافه کردن کارت های PCIe  لازم بر روی سرور استفاده کرد .

سرور DL120 Gen7   میتواند تعداد ۸ درایو SFF  با اینترفیس های SAS  یا SATA   و یا ۴ درایو LFF  با اینترفیس های SAS  و SATA استفاده کرد که این درایو ها از تکنولوژی HotPlug  برخوردار میباشد .

شرکت HP  برای راحت شدن کار های مدیریتی بر روی سرورهای خود از تکنولوژی ILO  استفاده کرده است که این سرور از این قاعده مستثنی نبوده و بر روی سرور DL120 Gen7  ، از HP iLO 3 (standard) استفاده شده تا مدیریت بر روی سرور DL120 Gen7  آسان شود .

 

Number of processors  : 1

Maximum number of cores : 4

Processor family :

Intel® Xeon® E3

Intel® CoreTM i3

Intel® Pentium®

Intel® Celeron®

Maximum processor frequency : 3.5GHz

Memory slots : 4

Maximum memory per server : 32GB

Networking ports (embedded) : (2)1GbE

Maximum drive bays :

8SFF SAS/SATA/SSD

4LFF SAS/SATA/SSD

Maximum internal storage: 8TB

I/O expansion slots:

2*PCIe 2.0

Form factor : 1U Tower

 

شماره تماس : 

88884268

 

معرفی انواع سرورهای HP

معرفی انواع سرورهای HP

تمام تلاش اچ پی بر این است که محصولاتی که در زمینه سرور ارائه می دهد شما را در صنعتی که در آن به فعالیت می پردازید کمک کند و خود نیز یکی از بزرگترین پرچم داران عرصه تولید سرور و تجهیزات ذخیره سازی باشد، با نگاهی کوتاه و متمرکز بر بسیاری از دیتاسنتر های پیاده سازی شده توسط کمپانی ها و سازمان های بزرگ و معروف می توان به راحتی فهمید که HP جزء لاینفک این دیتاسنتر های بزرگ و معروف می باشد. شاید اساس و پایه بسیاری از دیتاسنتر هایی که حرفی برای گفتن دارند سرورهای بکار برده شده در آنها است.

کمپانی HP با ارائه نسل های مختلف سرورهای خود یکی از سردمداران پرچم سخت افزار در دیتاسنترها می باشد که از این سخت افزار ها می توان به رک ها، سوئیچ ها، استورج ها، سرور ها و بسیاری از تجهیزات جانبی دیگر اشاره کرد. اما می توان به قدرت گفت سرورهای اچ پی، در ایران حرف اول را می زنند و یک سر و گردن از سایر برندها بالاتر هستند.

انواع سرورهای DL و ML و BL برند HP

شاید بتوان گفت یکی از مهم ترین معیارهایی که در خرید سرور اچ پی باید مد نظر قرار بدهید نوع Tower و نوع Rackmount بودن سرورهای مورد نظر می باشد. البته شاید در نگاه اول کمی خنده دار به نظر برسد اما مهم ترین نکته در خرید سرور اچ پی این مورد می باشد. یک زیر ساخت قوی با قابلیت انعطاف پذیری بالا، موجب افزایش کارایی شده و دنیای جدید را به زیر ساخت های شما خواهد داد، هم چنین زمینه استفاده از فناوری های جدید در آینده را نیز فراهم خواهد کرد و شما می توانید با یک انتخاب مناسب سروری برای چندین سال آینده خود تامین کنید.

سرورهای HP همواره جزء پرفروش ترین محصولات بوده و از جمله این زیرساخت ها محسوب می گردد. این سرورها به همراه مجموعه ای از ابزارهای مختلف برای مدیریت، ذخیره سازی اطلاعات و تجهیزات جانبی، قابلیت ارائه سرویس های مورد نیاز برای سازمان ها و محیط های کاری با کیفیت فوق را دارا می باشند. سرورهای رده Proliant به سه گروه Rackmount و Tower و Blade تقسیم شده اند. سرورهای Tower و Rackmount در مدل های ۱۰۰، ۳۰۰ و ۵۰۰ ارائه شده لست. در ادامه به معرفی هر گروه از سرورهای سری Proliant می پردازیم.

گروه (Rackmount (DL

این گروه از سرورها، سرورهایی با سایز متوسط هستند که قابلیت انعطاف و مدیریت پذیری بالایی دارند. هم چنین برای محیط هایی با تعداد زیاد سرور مناسب هستند و جهت استفاده باید داخل رک قرار گیرند. در این گروه از سرورها می توان به مدلهای سری DL100 ، DL300 ، DL500 ، DL700 و DL900 اشاره نمود. البته از این نوع سری DL380 یکی از پرفروش ترین مدل ها در ایران می باشد و بسته به محیطی های که دارای رک می باشند بسیار انتخاب مناسبی است و شاید این گروه از سرورها برای پشتیبانی از میزان حافظه دیسک و I/O بالا طراحی شده اند. در بخش های مختلف از جمله سایت ها، دیتا سنترها و ... می توان از این مدل سرورHP استفاده نمود.

 

گروه (Tower (ML

نمی توان گفت در کارایی چیزی کمتر از سری های DL دارند و حتی در حد سری های DL نیز بتوان هم چنین کانفیگی را پیاده سازی کرد اما بهترین مزیت این سری ها عدم وابستگی آن ها به رک بوده و می توانند در شرکت های معمولی و کوچک سولشن های مناسبی باشند. البته در صورت نیاز می‌توان این سرورها را داخل رک نیز قرار داد. در این گروه سرورهای مدل های سری ML100 و ML300 قرار دارند.

 

گروه (Blade (BL

گروه سرورهای Blade که حالت تیغه‌ای دارند، به صورت کاملا فشرده و ماژولار طراحی شده اند. نحوه قرارگیری این سرورها در رک به صورت مجموعه ای بوده و تعداد ۸ یا ۱۶ عدد از آن ها در محفظه های مخصوصی با عنوان C7000 و C3000 قرار گرفته و داخل رک نصب می‌شوند. قابلیت انعطاف بالا و ساختار متفاوت، موجب کاهش هزینه های دیتا سنترها و بالا رفتن کیفیت سرویس دهی شده است.

شاید در نگاه اول به ماهیت اساسی سرور های Blade پی نبرید اما با نگاهی ریزتر می توان به اهمیت این نوع از سرورها پی برد و ارزش آنها را درک کرد. به عنوان مثال در یک رک اچ پی 42 یونیت شما می توانید سه عدد سرور BLADE C7000 را نصب کنید که هر شاسی شما 16 تیغه سروری در خود جای می دهد یعنی 48=3*16 عدد سرور را می توانید در یک عدد رک جای دهید. حال اگر در همان رک DL380 به کار ببرید تنها می توانید 24 عدد سرور را جای گذاری کنید و اهمیت موضوع را وقتی می فهمید که هر متر مربع از دیتاسنتر شما با هزینه های بسیار بالایی تهیه شده باشد، آن وقت شما برای هر متربع از دیتاسنتر خود اهمیت بسیاری قائل خواهید شد.

 

در ادامه برخی از مدل های سرورهای HP را ملاحظه می نمایید، برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هر یک از محصولات روی آن کلیک نمایید و یا در صورت نیاز با کارشناسان این شرکت با شماره 88884268 تماس حاصل فرمایید.

راهنمای خرید سرور

راهنمای خرید سرور

چرا باید از یک سرور استفاده کنیم؟

راهنمای خرید سرور: سرورها اغلب برای کار مشخص 24ساعته و 7روز هفته اختصاص داده شده اند.به این معنی که کار دیگری درکنار کار اصلی سرور انجام نمیشود.از آنجا که یک سرور برای مدیریت، ذخیره، ارسال و پردازش داده ها و وظایف پشت سرهم و کار سنگین 24ساعته در روز ساخته و طراحی شده است، قطعا نسبت به یک رایانه رومیزی قابل اعتمادتر و قدرتمندتر می باشد و ویژگی ها و سخت افزارهای مختلفی را که معمولا در یک رایانه رومیزی معمول استفاده نمیشود را ارائه میدهند.

انتخاب سرور مناسب برای کسب و کار شما

در راستای انتخاب یک دستگاه سرور مناسب باید موارد متعدد و مهمی را در نظر گرفت. در صورتی که نیازهای واقعی یک مجموعه درست تعریف گردد، سرور انتخاب شده به مدت حداقل 5 الی 7 سال سرویس های مورد نیاز را تامین می نماید که در ادامه به این موارد خواهیم پرداخت.

سرور را جهت چه کاربردی انتخاب می کنید؟

ابتدا، می بایست کاربرد سرور مشخص گردد. سرورها بر اساس کاربرد، دارای توانایی های مختلفی هستند. سرورها به عنوان Storage Server، File Server، Internet Server، Application Server، Database Server و ... در مجموعه های مختلف سرویس دهی می کنند. نرم افزارهای گوناگون با performance های مختلف نیازمند CPU و RAM های متفاوتی می باشند.

تعداد کاربران موجود در شبکه تاثیر مستفیم بر انتخاب سخت افزار سرور دارد. با توجه به طراحی فنی سرورها، تعداد کاربرهایی که می توانند به این سرور متصل گردند، متفاوت است. بنابراین تعداد کاربران حال حاضر در مجموعه و احتمال افزایش این کاربران تا 2 الی 3 سال آینده (عمر مفید یک سرور) را باید در نظر گرفت.

با در نظر گرفتن دو عنوان ذکر شده، به جزئیات انتخاب سرور مناسب می پردازیم:

کاربرد سرور

با توجه به کاربرد در نظر گرفته شده، تعداد CPU، میزان Ram و میزان فضای مورد نیاز جهت ذخیره داده و لزوم وجود Redundancy در موارد مختلف (که سرور قابلیت پشتیبانی از آن را داشته باشد) انتخاب می گردد.
هم چنین فضایی که قرار است سرور در آن نصب گردد، اهمیت بسزایی دارد. عموما سرورها در دو مدل Rack Mount و Tower ارائه می گردند؛ بنابراین می بایست با توجه به فضای تعیین شده، مدل متناسب با فضای اختصاصی انتخاب گردد.
در این راستا، با توجه به نرخ افزایش حجم کاربران و سرویس های مورد نیاز، می بایست این حداقل ها را در حد نیاز افزایش دهیم. شایان ذکر است که تعداد و ظرفیت هارد (Storage) مورد نیاز، با درنظر گرفتن حجم داده ها و میزان رشد آن در طول زمان مشخص، در نظر گرفته می شود.

نگهداری و مراقبت از سرورها

سرورها به گونه ای طراحی شده اند که در طول سال به صورت شبانه روزی در شبکه فعال باشند. در این بین انجام سرویس های به موقع و مستمر در فواصل زمانی مشخص، به عدم افت کارآیی سیستم کمک می نمایند. هم چنین شرایط محیطی مناسب به کارایی بهتر سیستم کمک می نماید.

شرایط محیطی مناسب

شرایط محیطی مناسب عبارت است از محیطی عاری از گرد و غبار، دارای دمای محیطی بین 18 الی 20 درجه سانتیگراد و هم چنین از نظر رطوبت می بایست در شرایط عادی قرار گیرد که ایجاد این فضا با نصب دستگاه های تهویه میسر است.

نمونه ای از انتخاب سرور در شرایط محیطی مناسب

مجموعه ای به سروری با شرایط ذیل نیاز مند است :
Application Server و File sharing با تعداد 30 نفر کاربر حاضر در مجموعه که این تعداد در مدت زمان کوتاهی افزایش خواهد داشت.
مجموعه، اتاق مشخصی جهت قرار دادن سرور در اختیار دارد ولی فضای کافی جهت قرار دادن را رک ندارد.

سرور پیشنهادی به مجموعه فوق

 

  • سرور از سری ایستاده (Tower)
  • متناسب با پردازش نرم افزارها
  • CPU: دو، چهار یا شش هسته ای
  • RAM:  هشت گیگابایت و قابل ارتقا
  • تعداد چهار عدد هارد با سرعت بالا (15K) به ظرفیت 300GB
  • در اختیار داشتن کنترلر RAID جهت انتخاب Raid 5 الزامی است.
  • به کارگیری دو منبع تغذیه متناسب با ولتاژ CPU انتخابی، به عنوان Redundancy نیز پیشنهاد می گردد.

 

امیدواریم توانسته باشیم شما مشتری محترم را در تصمیم گیری خرید هر چه بهتر سرور مورد نظرتان از این شرکت راهنمایی کرده باشیم.

تعریف سرور و انواع سرور

سرور چیست؟

در این مقاله بصورت ساده و همچنین تخصصی برای شاغلان این حوزه معنای دقیق سرور، کارایی و اطلاعات مرتبط با آن را برای شما آورده ایم.

 

  • تعاریف متداول و عمومی سرور :

عموما از دید افراد مختلف، سرور، کامپیوتری مستقل (معمولا یک  PC) است. که کامپیوترها و سخت افزارهای دیگر متصل به شبکه را پشتیبانی کرده وخدمات مورد نیاز را به آنها ارائه میدهد.

به طور کلی، سرور برای ارائه خدمات خود، به کاربران درون و برون سازمانی، نیاز به بستر شبکه دارد.

مثال:

در هنگام جستجوی یک عبارت در مرورگر وب، عبارت مورد نظر از طریق اینترنت ، به سرورهای ذخیره سازی صفحات وب فرستاده میشود.و نتیجه آن مجددا از طریق اینترنت ، به کامپیوتر مبدا بازمیگردد.

نکته :

در دنیای فناوری اطلاعات، مفهوم سرور کاربردهای بسیار زیادی دارد.

به طوری که گاها محصولات متفاوتی مانند انواع سخت افزارها، نرم افزارها ویا حتی سیستم عامل ها ،نیز یک Server تلقی میشوند .

 

سرور چیست

سرور چیست

 

  • تعریف تخصصی سرور در برنامه نویسی کلاینت-سرور ( Client-Server ) :

در فناوری اطلاعات ، سرور برنامه ای در کامپیوتر است، که خدماتی خاص را برای پاسخگویی به نرم افزارهای کاربر (Client Programs)فراهم آورد.

چه به همان کامپیوتر، وچه به کامپیوترهای دیگر موجود در شبکه . بر این اساس، برنامه های موجود در یک شبکه به دو دسته تقسیم میشوند:

 

انواع برنامه های موجود در شبکه :

         ۱.    برنامه سرور- Server Program:

برنامه ای که دستورات را از برنامه های دیگر دریافت میکند.و تنها وظیفه تامین بخشی از هدف انجام عملیات را برعهده دارد.

 

         ۲.    برنامه کلاینت- Client Program:

برنامه ای که دستورات را برای اجرا به برنامه ای دیگر ارسال میکند.

 

  • تعریف نرم افزاری سرور:

در تعریف تئوریک، برنامه ای که به اشتراک گذاری منابع خود با یک یا چند برنامه دیگر بپردازد ، سرور نامیده میشود.

مثال:

هنگامی که یک فایل توسط سیستم عامل بین دو یا چند کلاینت مجزا به اشتراک گذاشته میشود. سیستمی که فایل اشتراکی در آن ذخیره شده است، سرور نامیده میشود.

درحالی که وجود یک فایل در یک سیستم، این مفهوم را برای یک سیستم کامپیوتری ایجاد نمیکند.

سرور سخت افزاری

سرور سخت افزاری

  • تعریف سخت افزاری سرور:

از نظر سخت افزاری، سرور کامپیوتری است که در محیط شبکه به پشتیبانی از برنامه های نرم افزاری میپردازند.

یک سرور انحصاری (Dedicated Server) ، دارای ویژگی های خاص برای مدیریت محیط های شبکه وسیع میباشد.

مانند CPU قدرتمندتر ، میزان RAM بالاتر، Power قویتر، امکانات اتصال به شبکه بیشتر و… .

با این وجود، هر PC معمولی نیز قابلیت ایفای نقش سرور را دارا میباشد.

 

انتخاب سرور مناسب برای شبکه کامپیوتری

 

سرور مناسب برای شبکه

سرور مناسب برای شبکه

 

انتخاب یک سرور مناسب برای یک شبکه کامپیوتری امری بسیار مهم و حساس میباشد.

این کار نیاز به بررسی تخصصی تمامی نیاز های فعلی و آتی کل شبکه دارد. در صورتی که سوال و راهنمایی برای انتخاب سرور مناسب مجموعه تان دارید میتوانید در انتهای این مقاله یا به صورت آنلاین و تماس تلفنی مطرح کنید و از راهنمایی های تیم رایان اندیشه مایا بصورت رایگان استفاده کنید.

در صورت انتخاب نامناسب سرور ، ممکن است کارایی کل شبکه به حد مطلوب نرسد. ویا ممکن است هزینه های اضافی بسیاری به مجموعه تحمیل شود.

نکته :

یکی ار مهم ترین نکاتی که در انتخاب سرور مناسب برای مجموعه باید در نظر بگیرید نوع سخت افزار و کاربری کلاینت هایتان است.

یکی از به صرفه ترین راه های تجهیز مجموعه استفاده از آخرین تکنولوژی های دنیا یعنی زیرو کلاینت ها و تین کلاینت هاست. که با ۹۰ درصد صرفه اقتصادی امروزه تمامی ادارات دولتی و خصوصی در حال جایگزینی سیستم های قدیم به این تکنولوژی است.

 

انتخاب سرور مناسب برای پشتیبانی از تین کلاینت ها و زیروکلاینت ها

انتخاب سرور مناسب برای شبکه هایی  که از تکنولوژی های جدید استفاده میکنند بسیار ساده تر میباشد. زیرا نیاز های سخت افزاری و نرم افزاری در این Device ها کاملا مشخص و قابل پیش بینی میباشد.

در تین کلاینت ها، به علت وجود تجهیزات سخت افزاری به صورت محدود ، میتوان بخشی از توان پردازشی را به کلاینت ها انتقال داد.

توجه کنید که پروتکل انتقال اطلاعات بین سرور و کلاینت ها، فاکتوری بسیار  اساسی در انتخاب سرور برای تین کلاینت ها یا زیرو کلاینت ها میباشد.نوع پروتکلی که تین کلاینت ها یا زیروکلاینت ها با آن پیاده سازی میشوند، تعیین کننده سرعت شبکه و قدرت پردازش آن است.

هر تین کلاینت یا زیرو کلاینت ، از پروتکل های خاصی پشتیبانی میکند . مانند PCOIP ،RDP ،DDP و…

در پروتکل های بهینه تین کلاینت ها و زیرو کلاینت ها (مانند DDP ویا PCOIP) یک سرور توان پشتیبانی از تعداد بالاتری کلاینت را  در شبکه دارا خواهد بود.

انتخاب درست سرور بالاترین حد قدرت و سرعت را برای کاربران شبکه به ارمغان میاورد .

مانند:

نیاز سنجی دقیق شبکه، انتخاب مناسب ترین سرور، استفاده از پروتکل ها و فناوری های نوین در شبکه، سیستم هایی به روز ، از جنس تین کلاینت و یا زیرو کلاینت و…

بررسی و تصمیم گیری درست و دقیق در تمامی این مراحل امری بسیار حیاتی  و تخصصی است.

انتخاب سرور برای شرکت

انواع سرور

 

مشاوره تخصصی ، انتخاب درست سرور

 

امروزه مدیران مجموعه ها برای حذف دغدغه های پشتیبانی و نگهداری سیستم های مجموعه خود، تمایل دارند تا تصمیم گیری در زمینه شبکه کامپیوتری خود را به یک تیم فناوری مجرب بسپارند .

انتخاب-سیستم-مناسب-برای-تهجیز-شرکت

 

انواع سرور

 

در فواصل بین سال های ۱۹۹۰ الی ۲۰۱۰ ،  استفاده کاربران از سخت افزار های تخصصی حوزه شبکه ، باعث تولید و ارائه تخصصی تر سرورها شد.

امروزه شناخته شده ترین محصول در این زمینه ، موتور جستجوی گوگل میباشد.

بسته به خدماتی که سرور در جهت پردازش اطلاعات ارائه می کند، انواع متفاوتی از این تجهیزات موجود میباشد.

 

در ادامه انواع متفاوت سرور را به شما معرفی میکنیم:

 

  • سرور وب – Web server :

سروری که به صورت نرم افزار یا سخت افزار بوده، و از طریق اینترنت اطلاعات را برای کاربر فراهم می آورد.

 

  • سرور مستقل Standalone server :

سروری است که بعنوان زیرساخت در شبکه ای بزرگتر استفاده نمیشود.این سرور، برای ارائه خدمات به  کلاینت های خود به منبع خارجی ای نیاز ندارد .

 

  • سرور نامگذاری Name server:

سروری میباشد که به پیاده سازی پروتکل Name Service میپردازد.

 

  • سرور پرینتر Printer server:

یک کامپیوتر ویا سخت افزار در شبکه است . این سرور متصل به یک یا چند پرینتر و کلاینت میباشد.این سرور درخواست های پرینت کاربران را دریافت وبه پرینتر مناسب هدایت میکند.

 

  • سرور فکس Fax server:

سخت افزاری در سرور شبکه های محلی (LAN) است .این سرور برای ارسال و یا دریافت فکس توسط کاربران شبکه ، در سرور نصب میشود.

 

  • سرور پروکسیProxy server:

سروری میباشد که واسطه ای میان کاربران شبکه و سرورهای دیگر در شبکه است.همانطورکه ما برای دستیابی به فایل ها، صفحات وب و… در سروری خاص، ابتدا به proxy server متصل میشویم.

 

  • سرور صداSound server:

یک سرور جهت مدیریت دسترسی و استفاده کاربران از تجهیزات صوتی شبکه میباشد. (مانند کارت صدا )

 

  • سرور برنامه Application server:

یک سرور اختصاصی، جهت مدیریت و اجرای برخی نرم افزارهای خاص میباشد.

 

  • سرور پایگاه داده Database server:

این سرور در واقع یک برنامه است که مدل client-sever نیز نامیده میشود.سروری است که خدمات پایگاه داده را برای برنامه ها یا کاربران دیگر در شبکه فراهم می آورد.

 

  • سرور فایل File server:

این سرور میتواند یک نرم افزار ویا یک سخت افزار دارای نرم افزار باشد.این سرور به ذخیره سازی فایل ها و اشتراک این اطلاعات با کاربران شبکه میپردازد.

 

  • سرور بازی Game server:

کاربران برای شرکت در بازیهای کامپیوتری که گروهی و آنلاین هستند، به این سرور متصل می شوند.

 

  • سرور خانه Home server:

یک سرور در منزل مسکونی که امکان اتصال به تجهیزات خانه را از طریق اینترنت فراهم می آورد. این سرور در یک شبکه خانگی قرار میگیرد .( خانه هوشمند)

 

  • سرور مجازی virtualize server

این نوع سرور از بهینه ترین و کارآمدترین سرورهاست که از بهترین و پرطرفدارترین تکنولوژی ها به شما میرود و لازم دیدیم در مورد این تکنولوژی مطلبی جداگانه ارائه دهیم.در این مقاله بطور کامل با مجازی سازی سرور و مزایای آن آشنا شوید.